viernes, enero 23, 2009

A proeza de Chus Lago



A la izquierda el cartel homenaje a Amundsen y Scott , los primeros en alcanzar el Polo Sur. El cartel dice:
ROALD AMUNDSENDecember 14, 1911
“Y así llegamos y conseguimos poner nuestra bandera en el Polo Sur Geográfico”
ROBERT F. SCOTTJanuary 17, 1912
“El Polo. Sí, pero bajo circumstancias muy diferentes de las esperadas”


Se falamos de mulleres galegas estes días hai que felicitar e sentirse orgullosos dunha: a viguesa Chus Lago. Esta muller míuda-míuda muller alcanzou o pasado 8 de xaneiro de 2009 as seguintes coordenadas: 90º 0.00 ´S ,0.00´W, é dicir, un dos confíns do planeta, o deserto mundo branco da Antartida no seu lugar máis extremo: o Polo Sur.

Esta aventureira e deportista completaba en solitario deste xeito unha vella ambición nun lugar no que moitos ilustres homes exploradores teñen sucumbido. Chus Lago xa hai tempo que ven facendo proezas deste tipo, como subir ao Everest sen O2 e levando o nome de Galicia e Vigo con forza por onde pasa, pero desta vez a súa fazaña non tivo tampouco excesiva publicidade.

Seguín algúns días o seu blog de viaxe, feito por compañeiros coas cousas que Chus lles contaba por radio, e debo dicir que me sinto algo culpable por non terlle dado máis publicidade , polo que é de xustiza que se lle faga unha boa homenaxe pois ben merecida a ten.

Collo do seu blog de viaxe o momento culminante , así como fotos e videos que creo que pagan a pena.

Moitas gracias Chus Lago e segue así.

7 Enero 2009
Posición: 89º 51.373′ S - 085º 25.758′ W

Cielo: despejado
Distancia recorrida: 25,000 kms.
Kms recorridos totales: 1116,850
kmsPolo Sur a: 13.150 kms (aprox.)

Chus me llamaba al filo de la madrugada. Con la emoción vibrando en su voz, me relataba de su itinerario sobre una nieve aún excesivamente blanda y sastrugis en un primer estadio de formación, que le exigían un gran esfuerzo. Estaba agotada, con ese cansancio que vacía el cuerpo y alimenta el espíritu de quien se fija como meta un reto inhumano, una hazaña como la conquista del Polo Sur en total soledad.El horizonte ante la entrada de su tienda empezaba a cambiar. A lo lejos le había parecido intuir un brillo, quizás el sol incidiendo sobre la cúpula metálica del Polo Sur y, en sus proximidades, pequeñas manchas oscuras inmóviles que no ha sabido precisar de que se trataba. Me lo relataba sin tener mucha consciencia de lo que estaba a punto de conseguir, como si realmente después de tantos días sin una referencia visual a la que agarrarse, aquel destello fuese sólo un espejismo. Restaban en ese momento 13 kilómetros a la meta.
Tenía previsto ponerse en marcha muy temprano, alcanzar el Polo alrededor de las 13:00, hora española. La emoción de estos últimos instantes me hace imaginar cada paso que da, ver como el horizonte por fin toma forma y se convierte finalmente en ese punto al borde sur de la tierra… veo a la Dama Blanca conquistando su Polo Sur.
Siempre Sur, hasta donde la mirada alcanza.


AQUÍ VEDES UN VIDEO COS PREPARATIVOS DA EXPEDICIÓN CAIXANOVA

1 comentario:

Anónimo dijo...

Qué fai o mapa de islandia na expedición ao polo sur?